czwartek, 10 lipca 2014

{Smaki Izraela}: Shakshuka

Wyjeżdżając do Izraela miałam plan, że koniecznie muszę spróbować trzech rzeczy – humusu w kilku wersjach, falafeli i shakhuki. W przypadku dwóch pierwszych potraw udało mi się go zrealizować dość szybko, natomiast na shakshukę nigdzie nie mogłam trafić. Elementem utrudniającym było to, że w wielu miejscach menu było wydrukowane tylko po hebrajsku i potrafiłam z niego odczytać... jedynie liczby ;-).

W końcu ostatniego dnia przed wyjazdem podczas wieczornego spaceru po Jerozolimie ukradkiem spojrzałam do jednej z knajpek i gdzie padł mój wzrok? - na słowo shakshuka! Pech chciał, że byłam akurat po kolacji i w brzuchu nie miałam ani trochę miejsca na kolejne danie. Za to mój współtowarzysz podróży słysząc mój entuzjazm, postanowił się skusić na shakshukę w picie z różnymi dodatkami. Skubnęłam od niego kawałek, skrzętnie omijając pitę (czerwone światło - gluten!).

Po powrocie stwierdziłam, że skoro w Izraelu nie udało mi się zjeść shakshuki (poza tym jednym gryzem), upichcę ją sama. Przejrzałam kilka przepisów w Internecie i oto jest. Do moich kubków smakowych bardzo trafia. Może i Wam zasmakuje? :-)



Składniki (na 2 porcje):
  • 4 pomidory
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 jajka
  • pół pęczka szczypiorku
  • kumin
  • kurkuma
  • pieprz cayenne
  • chilli lub papryka ostra
  • sól
  • pieprz
  • oliwa do smażenia
Cebulę i czosnek drobno poszatkuj. Na patelni rozgrzej oliwę, wrzuć przyprawy oraz cebulę i czosnek i podduś do miękkości. Pokrój drobno paprykę i pomidory, kiedy cebula będzie miękka, wrzuć na patelnie paprykę, a po kilku minutach pomidory. Smaż kilka minut, mieszając co pewien czas do momentu kiedy nadmiar wody z pomidorów odparuje. Dopraw całość solą, a następnie zrób w warzywnej masie 4 wgłębienia i wbij w nie jajka. Smaż na małym ogniu tak długo aż białka się zetną (możesz na chwilę przykryć patelnię pokrywką). Na wierzchu posyp danie papryką lub chilli i szczypiorkiem.

Smacznego! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...